Inzameling cartridges en mobieltjes slaat aan

Al meer dan 1000 stuks opgehaald

Ruim anderhalve week geleden zijn Piet Smit en Ed Bink van Kiwanis Club Leiden gestart met het regelen van de inzamelingsactie in Rijnwoude van mobiele telefoons en cartridges voor het project STOP tetanus. En de enthousiaste reacties zijn ongekend, aldus een verraste Piet. We zijn blij met de enthousiaste medewerking van de supermarkt ondernemers. Ook de Unicef dames in elke kern zijn enthousiast en doen mee. De dozen staan in de gemeenten Koudekerk aan den Rijn, Hazerswoude Rijndijk, Hazerswoude Dorp en Benthuizen.

Actiemomenten

Zo bleek Unicef zaterdag 2 september aanwezig op de jaarmarkt in Hazerwoude Dorp. De inzamelbox had daar een prominente plek en motiveerden de Unicef dames bezoekers om vooral mee te doen. De gemeente Rijnwoude beveelt de actie voor STOP tetanus van harte aan, in de hal van het gemeentehuis is inmiddels ook een inzameldoos geplaatst. Afgelopen dinsdagmorgen hebben Ed Bink en ondergetekende de bussen geleegd, de eerste oogst van wat ingezameld is, is hoop gevend. Maar liefst een totaal aantal van 386 items is ingezameld in een week tijd, als bijlage de PDF met getallen.

Aantallen opbrengst gemeenten

Ed en Piet bekijken elke week de inzameldozen om de aantallen te registreren, waarbij de aantallen er dit keer niet om logen. Alleen al in de kern Koudekerk aan den Rijn haalden de mannen 336 mobiele telefoons en cartridges op. In totaal zijn er nu uit alle gemeenten ruim 1000 stuks opgehaald. En dat worden er nog veel meer als het aan Ed en Piet ligt.